#57

Forleden dag var det kun to voksne på avdelingen til mini hele dagen (1,5 år og 13 barn). Grunnet sykdom blant personalet. Forståelse for at det kan skje, men det skjer jevnlig. Barna blir også tatt med ut ca 2 av 5 dager, grunnet manko på personale. Helt uakseptabelt at de ikke blir tatt med ut mer. Det er mye sykdom på avdelingen i tillegg, og når de ikke gjør annet enn å gå oppå hverandre hele dagene så er jo det en naturlig konsekvens.

En kommentar om “#57

1. Karoline sier:

Jeg jobbet på storbarnsavdeling, midt i året fikk vi inn nytt barn. Dette barnet viste seg og ha store utfordringer, og krevde oppfølging av ett personal. Ergo 1 av 3 gikk stort sett til oppfølging av dette barnet. Det ble meldt til PPT og vi fikk relativt rask oppfølging. Problemet er tiden i mellom der, hvor vi fra før av er for få folk på jobb. Og vi får nærmest beskjed om å være takknemlig for at vi fikk så raskt hjelp fra PPT. Dette er uforsvarlig og helt feil måte og behandle både barn og voksne. Er det et barn som har så store utfordringer at det går utover hele barnegruppe samt helsen til de ansatte, så burde det være en form for akutt hjelp å få..eventuelt at i hvertfall grunnbemanningen er større i utgangspunktet slik at en tåler å stå i slike perioder. Så er det ringvirkninger av belastningene på jobben, sykemeldinger og andre barn som sliter med andre ting (kan forverres) pga behovene deres blir ikke møtt i disse periodene. Barn har rett på bedre i ivaretakelse av voksne som har overskudd til dem, og ser deres behov i en travel hverdag.

Liker